Én burek, te burek, ő burek...

2010.12.15. 17:39

Szólj hozzá!

Elkészült, megszületett! Mi több, megalkotódott! Ma délután nekiveselkedtem életem első burekjének. Egész jó lett. A receptet - ahogy azt már korábban írtam – a horvát www.crochef.hr oldalon találtam.

Itt vannak a hozzávalók: 70 dkg darált borjúhús, 5-6 lap leveles tészta, 2 fej hagyma, fél sárgarépa, 50 g zellergyökér, 3 gerezd fokhagyma, kiskanál őrölt paprika, 4 tojás, petrezselyem, 2,5 dl kefir, 5 dl szénsavas ásványvíz, olaj, só és bors.

A hagymát, répát és zellert megtisztítottam, apróra vágtam, és kevés olajban összedinszteltem. Ehhez jött a darált hús, a pirospaprika, a finomra vágott petrezselyemlevél, az áttört fokhagyma, a só és bors, majd az egészet jól összepirítottam. Eddig nem volt nagy ügy, a bolognait is így szoktam kezdeni.

Aztán elő a jénaival, egy kis olaj az aljára (nehogy a végén még kapargatni kelljen az odaégett részt, azt utálom) és máris megy bele a tésztalap. Sajnos, mirelit tésztalapot kaptam csak, azt még előtte ki kellett nyújtani. A lap tetejét víz és olaj keverékével kicsit átkentem, majd ráraktam egy vékony réteg húst. A tésztalap és hús rétegeket felváltva raktam és minden tészta tetejét megkentem egy kis víz-olaj keverékkel, nehogy száraz legyen a végén. Miután a legfelső tésztalap is a helyére került, kockákra vágtam és leöntöttem a külön tálkában összekotyvasztott tojás-kefir-víz-só keverékkel. Előmelegített sütőben 180 fokon 30 percig sütöttem.

Közben persze vigyázó szemem a videón csüngött, ahol Almo Čatlak szakács bűvészkedik a konyhában. A hús elkészítéséig még szinkronban voltunk, a lapok kenésekor Almo helyes kis ecsetjét jobb híján saját kezemmel helyettesítettem. A bűvészkedést nem hiába mondtam, Almo két réteg tésztát helyez a tepsibe sütés előtt, ebből sütés után öt lesz…hogy a fenébe csinálja? Trükkös srác. Ja, a két felvert tojásból is rögtön négy lesz…:), a szegény ember meséje… na, tudom, a műsoridő! Szóval Almo így nyomja. Én meg amúgy. Ecset nélkül. De szívvel-lélekkel!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://isztranauta.blog.hu/api/trackback/id/tr552517886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása