Hajdinás süti

2011.07.29. 09:51

Szólj hozzá!

 

A szikrázó napsütés teljes hiányában újra megtaláltam a konyhát. Megint valami jellegzetes horvát ételt szerettem volna készíteni, így döntöttem a Međimurje (Muraköz) régió kedvelt alapanyaga, a hajdina mellett, amiből – mivel a kásához nem fűlt a fogam – egyenesen következett a Hajdina zlevka, vagyis a hajdinás süti. Pofonegyszerű, persze, csak ha sikerült felhajtani a hozzávalókat. Nyakamba vettem a várost hajdinalisztért és csodák-csodája, hamarosan találtam is. A disznózsírt most vajjal helyettesítettem, így az alábbi recept valójában Hajdina zlevka light.

Hajdina zlevka

Hozzávalók: 20 dkg hajdinaliszt, 3 tojás, 1,5 dl tej, 10 g zsír (vaj), sütőpor, 10 dkg cukor, 10 dkg fehérliszt, 3 dl tejföl és 3 dl tejszín.

Víztakarékos a recept, két tál kell csak hozzá, és a tűzálló edény, amiben majd sütjük. Az egyik tálba beleütünk 2 tojást, hozzáadjuk a tejet és 1-2 ek. zsírt (vajat), a többi zsírral a tepsit / tűzálló edényt kenjük ki. Idejön még a sütőpor, a cukor, a hajdinaliszt és a sima liszt. Miután összekevertük, vegyük a másik tálat. Ebben keverjünk össze egy tojássárgáját a tejföllel és a tejszínnel.
horvát hajdina sütemény készül.jpg

A kivajazott tepsi aljára mehet a barna tészta, rá a tejfölös-tejszínes rész, és irány a 200 fokra felmelegített sütő, 35 percre. Ha a tejföl itt-ott megbarnult, kész a zlevka.

Búbos kemencében sütve állítólag jobb az íze, de az most nekem nem volt kéznél.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://isztranauta.blog.hu/api/trackback/id/tr453108938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása