Paklenica Nemzeti Park 2

2011.09.27. 08:31

5 komment

A barlangtól visszatérve folytattam utamat felfelé, a Lugarnica erdészház irányába. A Manita pećhez vezető kaptatóhoz képest ez a szakasz összehasonlíthatatlanul könnyebb volt. A napos részeket árnyékos váltotta, az út lassan emelkedett. Hamarosan elértem a Velika Paklenica patakot, ennek mentén pedig az erdészházat. Lugarnica, vagyis kunyhó – ez a neve ennek a kellemes pihenőhelynek, ahol egyszerű ételekkel (aznap grillkolbász volt) és italokkal várják a megfáradt túrázót. Mint a parkőrtől megtudtam, a kenyéren kívül mindent az erre a célra tartott lovak cipelnek fel ide.

A grillkolbásztól újjászületve vágtam neki újra a hegynek, hogy megnézzem, mit tud a Paklenica menedékház.

Paklenica menedékház.jpg

A június 15-től szeptember 15-ig nyitva tartó házig a Lugarnicától egy jó órát kell még menni. (45 ember tud itt aludni, szállást a Paklenica Hegymászó Egyesületnél lehet foglalni. Tel: +385 23 301 636, e-mail: pd.paklenica@zd.htnet.hr) Sokan voltak, mindenki a ház előtti placcon hűsölt egy sör mellett, csatlakoztam hát én is. Mivel már délután 4 felé járt az idő, az én paklenicai túrám véget ért. Körülbelül 2 és fél óra alatt jutottam le a sziklamászókig, akiknek a száma az este közeledtével jócskán megszaporodott.

A Paklenica Nemzeti Park és én azonban még nem végeztünk egymással. A Velika Paklenica kanyonból több út is átvezet a Mala Paklenicába, ez lesz következő túrám célja. És akkor a Velebit egyéb részeit még nem is említettem…

A túra első része

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

looky 2011.09.28. 21:28:46

:) Te legalább feljutottál. Mikor Vinjerac-on nyaralásból átugrottunk 11 körül értünk oda, és egy óra után visszafordultunk a hőségtől. Pedig a hely megérne több napot is. Ha legközelebb arra szervezel utat, szólj időben. Mégiscsak jobb nem egyedül sörözni fent... :)

Isztranauta · http://www.isztranauta.hu/ 2011.09.29. 10:43:55

Szia looky!
Valóban, a hely több napot is megér. Rendben van, legközelebb szólok!

mizantropp 2012.08.03. 12:30:06

Szia, szeptember első hetében megmásznánk a Vaganski vrh csúcsát. 2 naposra tervezzük, fölfelé megaludnánk a Paklenica vendégházban.
Két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban.
1. Érdemes-e bejelelentkezni?
2. Sehol nem találok turistatérképet magyarországon, ugye van esély rá, hogy kint tudunk majd venni?
Köszönöm, ha válaszolsz :)

Isztranauta · http://www.isztranauta.hu/ 2012.08.07. 15:36:41

Szia! Bocsánat a késő válaszért, nyaralni voltam. Amikor ott jártam, elég sokan voltak, szerintem érdemes bejelentkezni előre.
Turistatérképet a recepción lehet venni. Jó túrázást!

mizantropp 2012.08.07. 16:28:16

Köszönöm a választ, még bőven időben volt :)