Vonattal Horvátországba 2014-ben is!

2014.07.02. 12:37

3 komment

Mivel az Vonattal a horvát tengerpartra régi blogbejegyzésünk olvasottság tekintetében évek óta toplistás, úgy gondoltuk, nem árthat egy kis frissítés. Lássuk, mi változott vonat fronton Horvátországban 2011 óta!

A menetrend és a vonatok neve mindenképpen, ez már lassan hagyománynak számít. 2014-ben az Agram és a Rippl-Rónai Józsefről elnevezett vonatok gyürkőznek neki a Budapest-Zágráb távolság leküzdésének. Érdekességként említsük meg, hogy az Agram szó Zágrábot jelenti németül, az am Graben (az ároknál) szóból eredeztethető.

Az Agram reggel 6.05-kor indul a Déli pályaudvarról és 12.50-re érkezik meg a horvát fővárosba. A Rippl-Rónai 14.45-kor indul a Keletiből, hogy este 9-re Zágrábba érjen. Ha nincs késés, innen húsz perc múlva akár már Ljubljana (Szlovénia fővárosa) felé roboghatunk tovább.

A szezonra a MÁV csatasorba állított még egy vonatot, ez az Adria. Június közepétől augusztus végéig közlekedik, 18.15-kor indul a Keletiből. Éjfélre ér Zágrábba, és ha óvatlanul elbóbiskolunk rajta, még az is előfordulhat, hogy reggel (8.24) Splitben ébredünk. Egy magára valamit is adó horvát busztársaság a Zágráb-Split távolságot 5-6 óra alatt teszi meg, ez a 8 órás vonatozás tehát tényleg csak jó alvóknak ajánlott.

Horvátország vonattal.jpg

Ha nem vigyázunk, reggel Splitben ébredhetünk

A Zágrábból való vonatos továbbutazás 2011 óta nem sokat változott. Akár Rijeka, akár Dalmácia felé vesszük az irányt, a vonatozás élményén (?) túl ne számítsunk túl sok jóra. A vonat Horvátországban nem említhető egy lapon a busztársaságok szolgáltatásaival.

2011-ben a horvát online vasúti menetrend prezentálása még gyerekcipőben járt. A hiányos angol nyelvű oldalak sajnos azóta mit sem változtak, némi horvát nyelvtudás nélkül most sem rúgunk majd labdába, ha a menetrendek közt kell bogarászni. A hznet.hr oldal helyett most a www.hzpp.hr oldalt kell keresnünk, csupán ennyi a változás.

Horvátország csupa kaland! Csatlakozz hozzánk a Facebook-on is!

A bejegyzés trackback címe:

https://isztranauta.blog.hu/api/trackback/id/tr686467455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmarc 2014.07.02. 15:20:04

Nagyon szép út a spliti, többször végigjártam, de aludni... hát, kezdjük azon hogy 4 vízválasztón kel át a vasút, tehát az a dízelgép bizony egész éjjel üvölteni fog 8. pozícióban, azaz padlógázon, a hálókocsi meg a mozdony mögött van. Ehhez jön még az, hogy nem sok egyenes szakasz van a pályában, tehát a kerekek majdnem egész úton sikítani fognak. :) De egyébként a strandon lehet aludni. :) Viszont megéri napkelte körül kilógni az ablakba, mert nagyjából Gračac után már kezd virradni, és kninig egy nagyon szép szakasz van, sőt az Unešić-Split szakasz már teljes világosban igazi nagy élmény. Nagy rohanás nincs, 70-90 között szóródik a tempó, de hegynek föl a 26 ezrelékes emelkedőkben szenved a gép, és lassul is rendesen. Kb. ilyan még Bar is, de oda idén nem negy vonat az árvízi károk miatt...

gmarc 2014.07.02. 15:21:41

Hozzátenném még, hogy az ottani megszorítások miatt idén csak augusztus végéig jár a 824/825-ös belföldi éjszakai Zágrábból, télen tehát csak 1 pár nappali vonat marad Zágráb-Split között...

Isztranauta · http://www.isztranauta.hu/ 2014.07.04. 11:38:47

gmarc, köszönjük a hozzászólásodat és az érdekes infókat!
süti beállítások módosítása