Mi az érdekes a Krk szigetre vezető hídban azon túl, hogy 30 kunáért* kelhetünk át rajta? Leginkább a kilátás, na meg az a 390 méteres beton ív, ami a szárazföldet köti össze a Szent Márk-sziget csücskével. Ez a híd építése idején a világ legnagyobb beton íve volt.
Krk szigetét korábban kompokkal lehetett csak megközelíteni Črisnjeva, valamint Crikvenica kikötőjéből. A hídépítés ötlete először az első világháborút követően merült fel, a gazdasági válság miatt azonban a terv kútba esett. A második világháború után újra feléledt a hídépítés gondolata, a 60-as években több elképzelés látott napvilágot a tengerszoros legyőzésére, köztük egy víz alatti alagút is szerepelt. Végül egy belgrádi tervezőcsapat vasbeton hídja lett a befutó. Az építkezés négy évig tartott, az 1430 méter hosszú hidat 1980-ban adták át a fogalomnak. Ekkor még Tito-híd volt a neve.
A „legnagyobb vasbeton ív” címet 1995-ben sikerült csak elbitorolni a horvátoktól, a kínai Wanxian híd íve 420 méter hosszú.
*Krk híd díjak 2011-ben:
Motorbicikli: 18 Kn
Autó, kisbusz (max. 1,90 m magas): 30 Kn
Lakókocsi, kisbusz (<3500 kg): 40 kn
Lakókocsi, minibusz (>3500 kg): 70 Kn